donderdag 25 februari 2021

Aambeien update: hoe is het nu?


Het is inmiddels twee jaar geleden dat ik voor de laatste keer last had van aambeien. Dat wil helaas niet zeggen dat ik ze nooit meer zal krijgen, maar gelukkig heb ik er een tijd geen last meer van. Waarmee ik maar wil zeggen aan mensen die dit lezen, met pijnlijke aambeien:

'Je zit niet vast aan die vervelende aambeien. De kans is groot dat het over gaat.' 

Aambeien met bloedverlies twee jaar geleden

De laatste keer dat ik aambeien had, was dus zo'n twee jaar geleden. Het nare was dat ik het merkte omdat ik wat bloed vond op het toiletpapier. Daar ben ik toen enorm van geschrokken. Thuisarts.nl adviseert in dat geval om naar de huisarts te gaan, dus dat heb ik toen maar gedaan. 

Die deed zo'n inwendig onderzoek, en zei toen dat als ik na twee weken nog klachten had, ik terug moest komen. Vervolgens heb ik daar twee weken over lopen stressen. Bij elke stoelgang was ik angstig om bloed te zien.

Als ik eerlijk ben, had ik veel meer last van de stress en zorgen dan van het bloedverlies zelf, dat overigens niet veel was.

De klachten verdwenen uiteindelijk vanzelf

Uiteindelijk verdwenen de klachten uiteindelijk vanzelf. Eén van de dingen die mij hielp was het gebruik van Hemoclin. Of dat nou echt wat doet tegen aambeien weet ik niet, maar het verkoelt de boel enorm. En het gaf me een fijn gevoel dat ik iets kon dóén. Ik had pijn en zorgen, en die zalf gaf me een gevoel van controle.

Ik zou het effect van Hemoclin omschrijven als vergelijkbaar met een pepermuntje in je mond! Een koel en tintelend gevoel. Heel prettig als je last hebt van pijnlijke en jeukende aambeien.


Op de verpakking staat 'verkoelende aambeien gel' en dat klopt ook echt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten