zondag 16 mei 2010

Eerste hulp bij pijnlijke aambeien




Eerste hulp bij pijnlijke aambeien

Hieronder mijn ervaringen met pijnlijke en jeukende aambeien.

Eerste hulp bij pijnlijke aambeien


Na mijn eerste kennismaking met aambeien, na de bevalling van mijn oudste dochter, bleef ik er zo'n veertien jaar van verschoond. Tot op een kwade zondagavond ik een 'raar gevoel' kreeg, dat zich op maandag ontpopte tot een hele grote en pijnlijke aambei. Moeizaam liep ik door het huis, en ging naar de Kruidvat voor hulp. 

Sperti en Aambeiendoekjes van Dr. E.J.Swaab


Daar kocht ik Sperti, en Aambeiendoekjes van Dr. E.J. Swaab. De Aambeiendoekjes kwamen goed van pas om de aambeien te reinigen, maar de Sperti liet het weer jammerlijk afweten. 

aambeiendoekjes
4,84 bij de Online Drogist

Hemoclin Kruidvat


Balend ging ik opnieuw naar de Kruidvat en kocht daar voor bijna twintig euro het middel HemoClin, in de veronderstelling dat zo'n duur middel vast wel zou helpen. In eerste instantie had het inderdaad een verkoelend effect, maar daar bleef het ook bij. De pijn werd er niet minder om. Dus belde ik de volgende morgen de huisarts met het dringende verzoek om TriAnal. 


Trianal


De assistente zei dat ik de Trianal gewoon bij de apotheek kon kopen, maar daar dachten ze bij de apotheek anders over. 'Alleen op recept mevrouw!' Gefrustreerd ging ik weer naar huis en belde opnieuw de huisarts. Die toonde zich verbaasd, maar kwam uiteindelijk tot dezelfde conclusie als de apotheek: alleen op recept. Maar omdat TriAnal niet vergoed wordt, schreef de huisarts Vaseline Lidocaïne voor. 

Vaseline Licodaïne


Hoopvol besmeurde ik mijn aambeien met de crème, maar met matig succes. Ondertussen was het woensdag, en tot mijn opluchting werd de pijn minder, waardoor de gebrekkige werking van de Vaseline Lidocaïne minder relevant werd. 

Eerste hulp bij pijnlijke aambeien samengevat



Voor eerste hulp bij pijnlijke aambeien moet je niet bij Sperti zijn! De geïmpregneerde Aambeien doekjes van Dr. E.J Swaab vind ik wel een aanrader omdat ze verkoelend werken en het bovendien makkelijker maken de aambeien schoon te maken. 

De Vaseline Lidocaïne vond ik een geval van 'beter iets, dan niets', maar hielp maar matig. En gisteravond ontdekte ik dat je TriAnal gewoon zonder recept bij viata.nl kunt kopen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten