zondag 16 mei 2010

Aambeien na de bevalling

Aambeien na de bevalling

Ik maakte voor het eerst kennis met aambeien na de bevalling van mijn oudste dochter. Wijdbeens liep ik door het huis, en wist niet waar mijn vaginale verwondingen eindigden en mijn aambeien begonnen. Zo sukkelde ik het kraambed door, tot op een kwade nacht mijn aambeien hun aanwezigheid extra kenbaar maakten: ik kreeg ontzettende jeuk. 


Ik kreeg jeukende aambeien


En wie jeukt heeft moet krabben, gaat het spreekwoord, maar dat is bij aambeien zo makkelijk nog niet. Afgezien van hygiène issues, is het ook pijnlijk. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest van de jeuk, en schudde mijn echtgenoot wakker. 

'Die stomme Sperti helpt helemaal niet,' meldde ik huilend van wanhoop. 

Mijn man ging de dokter bellen, en ik zocht mijn toevlucht in de douche, waar ik enig soelaas vond door de douchekop op mijn feestende aambeien te richten. 

TriAnal van de dokter


De dokter schreef TriAnal voor, die mijn man diezelfde nacht nog kon ophalen bij de apotheek. Smachtend wachtte ik zijn thuiskomst af, en nam dankbaar de TriAnal in ontvangst. Oh, de opluchting, toen die vreselijke jeuk ophield. De Sperti liet ik verder links liggen. Voor mij was er nog maar één remedie: TriAnal.

2 opmerkingen:

  1. Kijk ook even hier wat je kunt doen tegen aambeien, ik werd er in ieder geval veel wijzer van: http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/136/Aambeien.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    klopt het dat Trianal niet meer verkijgbaar is bij dokteronline? of heet het tegenwoordig anders?

    BeantwoordenVerwijderen